Mírně přepracovaný, spíše přepsaný článek o tom jak poznat kvalitní logo. Doufám že již opravím nedostatky minulého a pomůže vám při výběru loga, případně grafika.
Barvy
První čeho si dozajista všimnete na logu budou barvy, ty z velké části ovlivňují jak na logo lidé nahlíží. Je to proto, že lidé mají určité barvy podvědomě spojené s určitými situacemi a místy. Například pokud by jste vlastnili prodejnu zbraní a měli růžové logo tak na muže, kteří by měli zbraně kupovat, by nejspíše vrhalo řekněme „nedůstojný“ dojem. Nebo stejně tak by třeba výrobce spodního prádla nezvolil barvu hnědou, ze zcela zjevných důvodů. Barvu je proto důležité volit s velkou rozvahou a pečlivostí. Do značné míry také barva může ovlivnit i to jaká je Vaše cílová skupina prodeje.
Barevné přechody
Barevné přechody mohou vypadat moderně a dynamicky, v dnešní době si proto získávají velkou oblibu, ale i u nich jsou specifická rizika. To hlavně dojde li na tisk, proto u této varianty zpracování vždy žádejte i provedení v jednobarevné variantě, ušetří Vám to hodně případných starostí do budoucna.
Kompozice
Kompozici loga můžeme dělit na 3 základní kategorie, každá z nich
- obrazové
- textové
- kombinované
Obrazové
Jedná se o obrazově zpracovaný obraz, který má vyjádřit to o čem Vaše firma je. Oproti textovému logu má tu výhodu že se dá využít bez problému celosvětově, nicméně musí si zachovat snadnou zapamatovatelnost a údernost.
Textové logo
Textové logo je druhá varianta, která je často využívána velkými formami, vyžaduje poté originální druh písma a vhodně zvolené barvy. Nicméně krom výjimek jako je například Google, se spíše používá 3 varianta loga, to je logo kombinované.
Kombinované logo
Kombinovaná značka je asi nejčastější způsob, jakým se loga vytvářejí, poskytuje totiž všechny možnosti které Vám nabízí obrazové i textové logo. Významní představitelé používající tento druh loga jsou Pepsi cola, nebo Adidas.
Důležité u kombinovaného loga je však dávat si pozor na poměr stran, proto doporučuji nechat si grafika zhotovit 2 verze loga jednu, kde bude symbol použit nad textem a druhou kde bude symbol použit vedle textu.